Çarşamba, Temmuz 6Diş Hekimliğinde Türkiyenin Sesi
Shadow

BÜTÇE KABUL EDİLDİ. 100 BİN KİŞİYE DÜŞEN DİŞHEKİMİ 46

TBMM Plan ve Bütçe Komisyonunda, Sağlık Bakanlığının 2022 yılı bütçesi sunumu yapıldı ve milletvekillerinin soruları cevaplandı. Bütçe görüşmelerine Sağlık Bakanı Dr. Fahrettin Koca, Sağlık Bakan Yardımcıları ve üst düzey bürokratlar katıldı.
TC.de 84 milyon vatandaşa 1 milyon 240 bini aşan sağlık çalışanı ile hızlı ve kaliteli sağlık hizmeti sunma gayreti içerisinde olduklarını; paydaşlarla birlikte Bakanlık koordinasyonunda 160 bin yatak kapasitesiyle Türkiye’nin her köşesinde bulunduklarını ifade eden Bakan Koca, “Bütçede koruyucu sağlık hizmetlerine ayrılan kaynak yüzde 103 arttı” dedi.
Kovid-19 pandemisinde aşıların alımı için 17 milyar lira, koruyucu malzeme, ilaç ve tıbbi sarf malzeme vb. alımları için 2 milyar lira, Kovid-19 personel ek ödemeleri için ise 1,7 milyar lira olmak üzere, toplamda 20,7 milyar lira cari harcama yapıldığı belirtilen bütçe görüşmesinde Koca, ağız ve diş sağlığı teşhis ve tedavi hizmetlerinin erişilebilirliğini ve etkinliğini artırdıklarını dile getirerek, “Ağız ve diş sağlığı hastanesini 34’e, ayaktan ağız ve diş sağlığı merkezini 133’e çıkardıklarını; tüm sektörler birlikte değerlendirildiğinde, 100 bin kişiye düşen diş hekimi sayısının 46’ya ulaştığını bildirdi.
Sudan, Somali, Nijer, Arnavutluk, Kırgızistan ve Bangladeş’te toplam 896 yatakla hizmet veren TC Sağlık Bakanlığı hastanelerinden Türkiye hastanelerine sevk olan hastalar olduğunu bu vb nedenlerle sağlık turizmi kapsamına da değinen Bakan Koca Ülkemizin girişimci ve insani dış politika vizyonu çerçevesinde sağlık diplomasisi faaliyetlerinin olduğunu kovid de bile ara vermeden devam ettiklerini bu kapsamda 90 ülke ve uluslararası kuruluş ile 242 anlaşmalarının bulunduğunu söyledi.
Son 19 yılda 3 bin 823 sağlık tesisini tamamladıklarını belirten Sağlık Bakanı Koca bunun 106’sının ağız ve diş sağlığı merkezi olduğunu söyledi.(Dentha Haber İstanbul – 26.11.2021 )