Bilim Kurulu Üyesi Diş Hekimlerinin Çalışması Hakkında Çok da Farklı Bir Açıklama Getirmedi..

Bilim Kurulu üyesi Prof.Dr. Ateş Kara, kendisine Tv programında dişhekimleri ile alakalı soru sorulması üzerine verdiği cevap bilinenin ötesine gitmedi. Ahmet Hakan’ın programında çok sık sorularla karşılaşan Kara dişhekimliğinin riskli bir meslek olduğunu 30 cm mesafe içerisinde döner aletle çalıştığını bu aletin ( aeratör) hava sirkülasyonunu dışarıya verdiğini, bu havayı çalışan hekim ile yanındaki personelin soluduğunu bununda pandemi için risk olduğunu belirtti.Dişhekiminin hasta bakarken zaten rutin maske ve siperlik kullandığı herkes tarafından bilinmesine rağmen bilim kurulu üyesi bir akademisyenin aynı şeyi ifade etmesi dişhekimliği camiası tarafından şaşkınlıkla karşılandı.Ahmet Hakan’ın CNN Türk de ki programında 4 Mayıs 2020 pazartesi gecesi yaşanan açıklamada mesafeli hasta alışından bahsedilmesinin yanında yeni bir teknikle hava sirkülasyonu yada cihaz temini ile klinikte hasta bakma protokolünden bahsedilmemesi karşısında Ahmet Hakan da sorusuna tam yanıt alamamasına ait şaşkınlık yaşadı.

Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Öğretim üyesi olan Prof.Dr. Ateş Kara, halen Enfeksiyon Hastalıkları Derneği genel sekreteri görevini de yürütmektedir. Ayrıca, kamu kurum ve kuruluşlarında farklı danışmanlık görevleride bulunmaktadır.